ODGOVOR LAVA TOLSTOJA NA ODLUKU SINODA RUSKE PRAVOSLAVNE CRKVE O NJEGOVOJ EKSKOMUNIKACIJI

Učenje crkve je laž i skup praznovjerja i vradžbina U početku nisam htio da odgovaram na odluku Sinoda o meni, ali je ova odluka izazvala vrlo mnogo pisama u kojima me meni nepoznati korespodenti – jedni psuju zbog onoga što odbacujem ono što ja i ne odbacujem, drugi me savjetuju da povjerujem u ono u šta ja nisam prestao vjerovati, treći izjavljuju da imaju isto mišljenje, u šta sumnjam da u stvarnosti postoji, i izražavaju saosjećanje, na koje sumnjam da imam pravo; i odlučio sam da odgovorim i na samu odluku i da ukažem na ono što je u njoj nepravedeno, i na pisma koja mi šalju nepoznati korespondenti.

Autor: Lav Tolstoj Veličina slova:aaa
Odluka Sinoda uopšte ima mnogo nedostataka. Ona je nezakonita ili namjerno dvosmislena; ona je proizvoljna, neosnovana, nepravična i, osim toga, sadrži klevetu i podstrekava na ružna osjećanja i postupke. Ona je nezakonita ili namerno dvosmislena zato što ako ona hoće da bude isključenje iz crkve, ona ne zadovoljava one crkvene propise po kojima se može proglasiti takvo isključenje, ako je ona, pak, izjava o tome da onaj ko ne vjeruje u crkvu i njene dogme ne može ni da joj pripada, onda se samo po sebi razumije da takva izjava ne može imati nikakav drugi cilj, sem taj, da pošto to u suštini nije isključenje, liči na isključenje, što se upravo i dogodilo pošto je tako i shvaćeno. Ona je proizvoljna zato što u svim navedenim tačkama okrivljuje samo mene za nevjerovanje, dok ne samo veliki broj nego i skoro svi obrazovani ljudi u Rusiji zastupaju takvo nevjerovanje, i neprestano su ga izražavali i izražavaju i u diskusijama, i u predavanjima, u brošurama i knjigama.

Опширније: Толстој и синод

Приватни живот Луис Хорхе Борхеса

Марија Кодама 2010. на сајму књига у Франкфурту
Обзиром да је Борхес био слеп његова мајка старала се о њему, била је његов лични секретар, одговарала је на писма, пратила га је на путовањима. Неочекивано, 1967. године, Борхес се оженио са својом старом пријатељицом из младости, Елсом Миљан.[6] Његови пријатељи су сматрали да је управо његова мајка инсистирала на томе како би имао ко да се брине о њеном слепом сину када она умре. Међутим, брак је трајао свега три године. Након развода, Борхес се вратио мајци, са којом је живео у малом стану, све до њене смрти[7]. Наредних година, путовао је широм света. Након мајчине смрти улогу асистенткиње преузима Марија Кодама, аргентинка немачког и јапанског порекла. У априлу, 1986. године оженио се са њом преко парагвајског адвоката, што је тада била уобичајена појава за Аргентинце који су желели да избегну оштре законе у вези развода. Уз неколико изузетака, жене су скоро потпуно одсутне у већини Борхесових дела. Међутим постоје нека дела као што је прича „Улрике“ из „Књиге о песку “, у којој је писао о романтичној љубави. Такође и у својим кратким причама „Захир“ и „Алеф “, Борхес пише о неузвраћеним љубавима. Хорхе Борхес умро је од рака јетре 1986. године у Женеви. Марија Кодама, његова удовица и наследница, стекла је потпуну контролу над његовим делима.

Iz intervjua:
A, žene? Što da krijem. Nisam svetac. Obožavam ih, a što mi, kao i Herman Heseu, " ...to što je dobro za moju umetnost stvara teškoće u životu, posebno sa ženama, jer ja ne mogu da volim samo jednu ženu, ja moram da volim ljubav i život uopšte.“ Volim i one koje ne vole mene, jer ako čovek voli teletinu on ne pita da li tele voli njega. Bitno je da one vole sebe.Takve će i drugi zavoleti. Žena koja veruje da je lepa ubrzo takva i postaje! Još samo kad bi shvatila da biti umiljata, ne znači ponižavanje nego, naprotiv, izraz superiornosti. Ako bi ove naše bile umiljate kao što su Tajlanđanke, do kraja života ne bih mrdnuo iz Beograda.

Карма као процес без почетка и краја

Од санскритске речи кри што значи чинити, добијамо појам карма која је истовремено учењење , догма браманизма, будизма и џаинизма, о владавини свеопштег закона, карме, који управља животом и смрћу,те поновним рађањем, осигуравајући сваком поједином лицу онакву судбину или облик појављивања (као животиња, биљка...) какву је заслужио својим поступањем током претходног живота.

Према индијској филозофији ради се о утицају протеклих радњи човека на његове животе у будућности, односно реинкарнацији. У основи је убеђење да је садашњи живот само један у низу живота. Дакле, како у будизму тако и у хиндуизму познато схватање самсара о бескрајном циклусу рађања и смрти, те поновног рађања, којем подлежу сва постојећа бића. Према самсари нема, дакле, ни почетка ни краја, а појединости лавиринта на путовању појединца кроз самсару одређене су кармом. Ипак у хиндуизму постоји могућност ослобођења од карме преко мокше . С друге стране, слично у будизму самсара се може превазићи доспевањем у нирвану.

Опширније: Карма

Будистички монаси, једни другима шаљу поруке подсећајући их на 227 правила, по којима треба дати предност духовном у односу на материјални аспект начина живота. Из тога сам нешто и сам научио и по повратку у Београд ниједном се нисам напио, стомак претоварио тешко сварљивом, масном или неке врста скроба, презасићеном храном, и - ниједном ме ни глава није заболела! Па ипак, будисти су весела религија, нису се могли одупрети општем тренду да за своје светковине, у сврху промоције; ангажују младе и лепе играчице!

Случајан избор књиге

Starac i sunceДа ли је могуће тако несебично волети неку особу да бисмо се одрекли њене физичке присутности, како би она своју срећу могла остварити негде другде, са неким другим? Писац Марко Смуков својим новим романом "Старац и сунцe" (Прометеј Београд 2008.) нам доказује да је то не само могуће него да се догађа. Јер фабула је заснована на стварним догађајима из адвокатске праксе и сопственог искуства аутора

Анкета

Да ли сте читали књиге Марка Смукова?

Афоризми

- Неуспех је понекад уско брвно за прелаз преко набујале реке ка успеху;

- Без обзира шта предузимаш увек ће се наћи неко ко ће ти рећи да грешиш. За успех је најважније имати самопоуздања, а некима као да је једина брига како тога да те лише;

- Треба имати на уму да су људи углавном презаузети размишљањем о себи, тако да су закључци које изводе о теби, површни, те следствено томе и њихова мишљења непоуздана, па им не треба придавати одлучујући значај;

- Познато је да прилика ствара лопова, а кад је у питању прељуба значи да се у правом тренутку, на одговарајућем  месту нашла погрешна особа;

- Стално слушамо да је политика курва, а сви смо до гуше у њој, па да ли то онда значи смо сви ми курвари?

- Ако себе хипнотишемо нетачним уверењима не треба да се чудимо што имамо проблеме;

- Не морамо се волети, али ни мрзети, зар не?

- Мржња не убија оне које мрзе него оне који мрзе;

- Неподношљиво је мрска љубав која се нуди ако на њу не можемо да узвратимо;

Мали подстрек сујети младе особе може да буде од користи за развој њеног самоуздања, без којег нема успеха у животу али је штетно ако тако надувани его постане сам себи сврха...

М.С.