Извод из рецензије Косте Димитријевића уз књигу Марка Смукова ПОРУКЕ:
Песме Марка Смукова указују да њихов стваралац није изневерио оно што је најважније, а то је живот, да се узалудно никад не игра речима, него стваралаштвом доприноси дефинисању поетске симболике, да би успешно примењеним метафорама остварио савршену стилску форму. Инспирисан животом Марко Смуков потрудио се да у сажетом изразу, снажном и мисаоном поетском речју на светло дана изнесе своје ведре и горке истине,  дајући узбудљива сведочанства свог веома тешког времена. Највећи квалитет животне поетике Марка Смукова је у томе што њеном симболиком и повременом алегоријом није изневерио своје мишљење, остајући при  „своме“ успешно сведочећи животну комику и трагику.
Коста Димитријевић

Svingeri

Овакав наслов може да привуче оне које не би требало да привуче, али и да одбије оне читаоце који би у овој књизи могли наћи баш оно што желе, мада им име романа сугерише нешто друго. Према томе, потврђује се правило да није могуће односно да није лако испуњавати очекивања других. Поготово оних површних читалаца које већ сам наслов може да поколеба, чак обесхрабри, па да и не отворе ову, иначе интересантну, без претеривања говорећи, и  корисну књигу. Јер тај наслов  подсећа на оне модерне црквенодостојнике у неким западним земљама који у својим црквама  богослужења почињу рок музиком, е да би некако привукли и цркву приближили младој генерацији.

-  Љубав не настаје, него се рађа. Оно што настаје током времена је сурогат љубави. Ватрица која тиња. На њој се не можеш опећи али ни огрејати;

-  Зевање реално или метафорично, ако баш и не убија љубав, сасвим извесно означава почетак њеног умирања;

-  Буди паметан само ако баш мораш, али никад не показуј жени до које ти је стало да знаш и оно што је она хтела да остане сакривено;