- Чекај, немој да си тако прескроман. Код наше, Југословенске војске у отаџбини, све док траје рат, а он као што знаш још није завршен, кад су у питању минџосаве, нема моје и твоје. Све је то наше, као у комунизму, који тако усрдно пропагираш.

- Ништа ја не пропагирам, Износим само чињенице.

- Пропагираш, пропагираш. Можда ниси ни свестан где си се изгубио. Читам ја тебе као новине, Лазаре Стојановићу...

- Као и обично – грешиш.

- Добро, нећемо више о томе. Него да пређемо на лепше теме, на ове наше шећерлеме. Још данас ћемо да их поделимо, онако војнички, као цигарете. Као дим по дим. Ти мени мало твоје бомбонице, ја теби моје, Војнички брате. Југословенска војска у отаџбини, него шта.

- Југословенска војска у отаџбини! О чему ти булазниш. Где ти видиш војску, а где ти је отаџбина? Немој да те подсећам где спадају такви који не успевају да се орјентишу.

- Е, сад си га баш претерао. Знаш да бих могао да ти узмем Белинду кад год ми се прохте и да не питам ни тебе ни њу.. Напокон, зар се тако разговара са својим командантом. Претпостављени такво баљезгање потчињених награђују шамарима.

- 'Ајде, не будали. Шта ти изиграваш неког Дон Кихота? Ниси ти, Милојице Чамџићу више никакав командант, ни мој предпостављени. Залутао си у времену и простору. Видим, ипак мораћу да те подсетим где ти је место... Код неког доброг психотерапеута, човече. И то што пре то боље...- рече Лазар па се зацени од смеха.

- Пази шта говориш. 'Ајде тркни у кућу па ми донеси хладно пивце из фрижидера. Сиктер!

- Не пада ми на памет. Овде ја нисам твој посилни .

- Немој да вучеш за реп лава док спава.

- А где су ти зуби, лаве ?

- 'Оћеш да видиш?

Милојица се дише из плетене фотеље у којој се нашао, прискочи Лазару који је стајао поред саме ивице пливачког базена, распали му два звучна шамара преко једне и друге стране лица, па овоме услед тих шамара падне са главе платнени шешир широког обода, којим се штитио од јарког, јануарског сунца. Док су се узајамно песничили, псујући један другог, Лазар се оклизне и упадне у базен.

Кад је подигао поглед угледао је невероватан призор: Неки мршав тип онижег раста у црном шорцу и белој мајици, са маском преко лица и револвером у руци, упереним у Милојицине груди испали два метка од чега нападнути пада, али покушава да бауљањем побегне и некако да се спасе. Нападач потрчи према њему, очигледно мислећи да га није смртно погодио, те да би га докрајчио, али се на влажном и глатком бетону поред базена оклизне и пада. При томе испусти пиштољ који се откотрља до саме ивице базена. Пиштољ дохвата Лазар али маскирани се већ придигао и побегао. У локви крви поред базена лежао је смртно погођен Милојица, без знака живота.

У истрази и на суђењу које је уследило о самом догађају могла је сведочити једино Сара. Па и то само као делимични очевидац. Она никаквог маскираног нападача није видела. На претресу пред судом она сведочи:

- Чула сам да Милојица нешто виче на Лазара, али нисам могла да разаберем шта му говори. У једном тренутку он скаче са плетене, баштенске фотеље, у којој је до тада седео, прискочи Лазару који стоји поред базена и распали му бесно два шамара преко једне и друге стране лица. Лазару пада платнени шешир са главе, он се заноси али не пада, него Милојици узвраћа песницом. Нешто вичу један на другог и псују. Ја зовем Белинду, која је у соби на спрату, али она ме не чује, јер је пустила веома гласно неку дивљу рок музику. Зато ја журим на спрат да бих јој показала шта се догађа доле, поред базена. Тек што сам стигла до Белинде, која лежи на каучу и разгледа неки магазин, чују се један за другим, два пуцња. Пошто та соба нема прозор према башти и базену, јер су окренути према супротној страни, пожуриле смо доле али тамо смо могле видети само Милојицино непомично тело и Лазара који стоји поред њега, са пиштољем у руци....

Тај део Сариног исказа о већ погођеном Милојици и Лазару који стоји изнад њега са пиштољем у руци, потврдила је и Белинда, јер је то једино што је она, пристигавши заједно са другарицом, могла да види. На крају је додала:

- Ипак, Лазар не може да буде убица. Ја га толико познајем и убеђена сам да он за тако нешто није способан. Смела бих да се закунем...

- Од вас не очекујемо да говорите о својим убеђењима ни да се заклињете, него да тачно изнесете оно што сте видели или чули. Све остало задржите за себе.- – прекиде је председник судског већа. – Боље би било да нам кажете ако знате, нешто о томе шта је било предмет расправе између убијеног и оптуженог, пре него што сте се са другарицом повукли у зграду?

- Па, углавном су се гложили око политике. Али то је било увек само вербално и не таквог интезитета да би могло довести до туче или чак убиства.

- Међутим, ето сведокиња која је сведочила пре вас каже да је видела баш прави физички сукоб између њих, шамарање, па и узајамно песничење. Шта на то кажете?


Случајан избор књиге

Bracno - vanbranim lavirintomИз рецензије уредника:

“Без лажног стида и колебања писац уверљиво описује љубавничке авантуре чија нас занимљивост наводи да се најежимо и насмејемо...”

Анкета

Да ли сте читали књиге Марка Смукова?

Афоризми

- Капиталкизам је одувек био и увек ће бити опасан по светски мир јер њему је стално тесно у сопственој кожи, а за отимање туђих ресурса проналази све лукавије, вешто замаскиране изговоре;

- Освајачи 21. века промовишу досад невиђену врсту витештва и јунаштва да бомбама и ракетама са по себе  безбедног растојања убијају стотине хиљада њима неподобних цивила, тобож у циљу заштите тих истих цивила, а затим се хвалишу како су бомбардовањем освојили, например Косово, без губитка иједног свог војника!

- Идеална жена не заборавља ни омиљена јела свог мужа ни број телефона радње из које се могу наручити;

- Неке се удају да би размишљање о венчаници замениле размишљањем о новчаници;

- Мушкарац је обдарен у све да проникне, осим  у психу жене до које му је стало, где је потпуно хендикепиран;

- Обликовати свој лик у женској души је неостварен сан многих мушкараца;

- Младић поседује физичку снагу и врелу кр, а старац суптилност маште, богатство искуства и спретност виртоуза;

- Гестикулација је илустрација која драматизује и појачава значај реченог или маска, која треба нешто да прикрије или замаскира, односно да скрене ток м исли на нешто друго, различито од оног о чему је реч.

М.С.