Било како да се зове, да ли је у питању религија или филозофија, свима је заједнички вапај за човекољубљем и доброчинством, међу људима. Према томе, не морам да се опредељујем и раврставам, ни да се молим, ни да се крстим, постим и причешћујем, битно је да се не огрешим о опште, широм света, заједнички важеће норме доброчинства и хуманости, уопште, па сам здрав и прав. И пред људима, барем пред оним који знају да мисле, као и пред Богом. Мада не спадам ни у једно од познатих, успостављених стада.

   Верски церемонијали не могу бити ништа друго до циркус, за масу оних који могу да верују и у оно што је невероватно, убеђених да је учешће на тим празноглавим, верским маскарадама , искупљење за злочиначко поступање изван њих. Пази,  рекао сам злочиначко, а не грешно поступање, јер широм света злочин је увек злочин, само се грех различито дефинише. Према томе, пожељно је да се у питању греха човек ослони на сопствени интелект, или још боље на своју интуицију, јер више се греши резонски него интуитивно. Дакле, ако сам током својих путовања широм света, читања и проучавања различитих филозофских и религиозних праваца, нешто открио, онда је то свеопшта тежња да се укроти зло. Потреба победе добра над злом.

Опширније: Вера као антитеза доказа

-  Мојсије -  Ја сам онај који јесте (I am the one who is). Њега  нико не објашњава, не описује и не оцењује. Није рангиран, сврстан у било коју категорију, групу...

-  Бог је нај који јесте. Ни Бога нико нигде не сврстава, али га тумаче у својој, ограниченој, глупој митологији. Не тумачите Бога. Сувише смо умно ограничени да би смо га могли свести на нама разумљиву меру. Дрскост је и грех тумачити Бога и сводити га на, нашем бедном разуму, једва схватљив ниво.

-  Ти си онај који јеси. У односу на свеопште богатство знања твоје је срамно сићушно, па је илузорно и бедно ако мислиш да све знаш. Ти, не да знаш мало, ти уствари ништа, ама баш ништа вредно помена не знаш.

-  Ти си она која јеси. Није на одмет имати на уму да је лепота као и здравље привремено стање које не слути на добро. Свест о томе не треба да те обесхрабри, него напротив, да те ослободи глупих брига о стварима о којима ти не одлучујеш и о којима не вреди безуспешно бринути. Твој искрен смешак, пријатељско, љубазно опхођење пристаје боље него хируршка интервенција, шминка, вештачке трепавице...

Опширније: Роман "Сахара" у припреми (Епилог)

The author of this novel, aware that others' expectations cannot be always fulfiled will do whatever it takes, all the possible, to make the readers happy, sticking to the facts and not leaving the  role of witness of what really happened, as written in a review of a book. Lesson: make out what you see and mistakes leave to the others.

ЛОЗ

Аутор овог романа свестан да се увек не могу испуњавати очекивања других, чиниће све што може и колико је уопште могуће, да обрадује своје читаоце, држећи се ипак чињеница и не излазећи из улоге сведока стварних збивања, како је о њему писала књижевна критика. Наравоученије: измишљај оно што видиш, а грешке препусти другима.

 М.С.    

Тема писменог задатка из области матерњег језика била је описати свој доживљај са пута, односно како сам провео летњи распуст.

Ту сам се нашао у великој дилеми да ли да искрено опишем како сам се провео у кући свог оца, који је разведен од моје мајке и живи одвојено од нас, или да то прећутим. Јер бојим се да ћу погрешити ако откријем своје корене.

Наиме, код тате у кући видео сам неке портрете намрштених људи по зидовима, неки на коњима и наоружани сабљама, па сам природно био заинтересован да сазнам ко су ти људи.

Мој отац ми је све то потанко објашњавао: "Ово је твој чукундеда, а отац мог деде, који се борио против Турака, ово је опет мој деда, а твој прадеда, који се борио против Аустријанаца на Церу, где је и погинуо, а ово  је мој отац, а твој деда, који се борио против фашистичког окупатора на Козари. Напокон, ово овде је моја ратна слика са бојишта при опсади Вуковара, где смо се борили против ..."

Ту ја прекинем оца па му кажем  да ми је сада одједном све постало јасно.

"Шта ти је то тако одједном постало тако јасно, сине?", чуди се отац.

"Па то што си се развео од моје маме... Јер ја видим да си и ти, као и сви наши претци, такве нарави да ни са ким не можете да се сложите..." (Из књиге "Свако своју причу... да исприча")

 М.С.

Do it implies that women should indulge men's fantasies, but that men are under no obligation o resiprocate. In a balanced relationship both people give and receive aqualy fulfill their needs. A man who gets to act out his fantasy and then refuses to engage in the woman's is selfish. Also, just to set the record straight, a woman's fantasy centered around two men has nothning to do with anjoying male homosexual behavior. She wants the attention of both men focused on her. A woman has the right to want two mouths and two hand-ons to pleasure her as much as a man has the right to want four breats and two pussies to pleasure him. Next time, just state the facts and don't cater to a psychologically immature man at the expense of a secure woman,s right to satisfy her sexual desires.

СУПРУГА

 Да ли се подразумева да жене треба да удовољавају мушким фантазијама, али да мушкарци нису обавезни на узајамност. У једном складном односу оба партнера подједнако дају и примају у циљу испуњења својих потреба. Мушкарац којем је омогућено да реализује своје фантазије, а он затим одбија да се укључи у женине, јесте себичњак. Такође, ако ћемо да будемо прецизни, женска фантазија усредсређена на око два мушкарца нема  никакве везе са уживањем у мушком хомосексуалном понашању. Она само очекује да се пажња оба мушкарца усредсреди  на њу. Једна жена има право да очекује двоја уста и два чврста мушка уда, да њој пруже исто тако много уживања као што је право мушкарца на четири сисе и две вагине да га задовоље. Дакле, треба само следити фактичко стање и не удовољавати психолошки незрелом мушкарцу на уштрб   неприкосновеног женског права да задовољи своје сексуалне жеље.

(Писмо једне жене - одломак из књиге "Претежно ведро")

Случајан избор књиге

Italijanski kroz humor"Италијански кроз хумор" је књига шала и вицева писана у форми двојезичног упоредног текста на српском и италијанском језику. Пошто се нова знања увек лакше прихватају кроз шалу или кроз учење које има шаљиву и опуштену ноту, ова књига је формаирана управо на тој основи. Читаоци ове књиге ће се на првом месту забављати њеним текстовима, али кроз њих и учити језик и повећавати речник новоусвојеним речима из ове књиге.

 

 

 

 

 

 

 

Анкета

Да ли сте читали књиге Марка Смукова?

Афоризми

- Ако си слеп од љубави, ожени се, прогледаћеш;

- Боље је спавати под ведрим небом, него са јежом под истим јорганом;

- У браку је као и у спору пред судом - једна страна је увек незадовољна;

- Ако је превише волиш ожени се њоме, мање ћеш је волети;

- На питање зашто се тако висок и крупан, оженио малом и ситном, одговара да је од два зла бирао мање

М.С.